Dzīvokļi pie kanāla

Lemminkäinen “Tapiola” projekta pirmā kārta Sanktpēterburgas vēsturiskajā centrā ir pabeigta. Tajā ir 339 dzīvokļi.

2013. gadā iesāktā pirmā kārta tika pabeigta 2014. gada beigās. Visi šie dzīvokļi pircējiem tiks nodoti līdz 30. jūnijam. Otrajā kārtā ir 418 dzīvokļi, kas tiks pabeigti līdz 2015. gada beigām. Projektā „Obvodny Canal" pavisam tiks uzbūvēti 757 komforta klases dzīvokļi.

"Tapiola" ir uzņēmuma Lemminkäinen dzīvojamo ēku attīstīšanas un būvniecības projekts. Mēs esam atbildīgi par būvniecību un pārdošanu.

Atkarībā no ēkas korpusa "Tapiola" ir 9 līdz 14 stāvi. Dzīvokļu kopplatība ir aptuveni 52 000 kvadrātmetri. Turklāt pirmajā stāvā ir aptuveni 4000 kvadrātmetru biroju telpas un komercplatības, kas tiek pārdotas atsevišķi, kā arī stāvvietas 360 automašīnām. Otrajā kārtā iekļauts arī dienas centrs.

Būvniecības izaicinājumi

Vecākais būvuzraugs Andrejs Morozovs (Andrey Morozov) divstāvu autostāvvietu dēvē par projekta visizaicinošāko daļu. Sanktpēterburga ir būvēta uz purvainas zemes, un tas pamatni padara par izaicinājumu.

Pamatu ierakums tika veikts vairākās pakāpēs un dažādos līmeņos, izmantojot rievotos pāļus un rievsienas. Rievoto pāļu elementi tika iedzīti 12 metru dziļumā. Rievsiena tika nostiprināta ar horizontālām konstrukcijām. Pamati sastāv no monolītā dzelzsbetona plāksnēm, kas balstās uz pāļiem.

Pamatu ierakumā pavisam iedzīti 33 kilometri dzelzsbetona pāļu.

„Mēs rokot atradām vairāku veidu veco ēku pamatus, kā arī ķieģeļus no Krievijas impērijas laikiem un artilērijas šāviņu no Otrā pasaules kara," stāsta Andrejs.

Vietējais darbaspēks

Būvobjektā nodarbināti aptuveni 400 cilvēku, tajā skaitā aptuveni divdesmit apakšuzņēmēju darbinieki. Pēc būvobjekta vadītāja Jevgeņija Sernova (Evgeniy Sernov) sacītā, būvlaukumā darba drošība ir augstā līmenī, lai arī laiku pa laikam parādās problēmas, kas ir jārisina, īpaši, ja parādās jauns apakšuzņēmējs, kas vēl nav iepazinies ar uzņēmumā pastāvošajiem noteikumiem.

Lemminkäinen no piegādātājiem prasa augstu kvalitāti. Projektā "Tapiola" iesaistīti arī Somijas piegādātāji. Piemēram, Somijas uzņēmumi ir atbildīgi par logu piegādēm un ārējo sienu apdari un krāsošanu. Sienu paneļi tiek piegādāti no Somijas uzņēmuma Betset Sanktpēterburgas ražotnes, kas, pēc Morozova sacītā, ir ilgtermiņa un elastīgs partneris.

"Tapiola" projektu izstrādāja "T-architects" no Sanktpēterburgas, bet "Sormanen & Timonen Oy" Somijā bija atbildīgi par būvkonstrukcijām. Savukārt Krievijas "ZAO VISKO" bija atbildīgs par inženiertehnisko tīklu projektēšanu.

Saspringts grafiks

Pēc Jevgeņija sacītā, būvniecība Krievijā mainās. Joprojām tiek pielietoti vecie būvniecības noteikumi un SNiP standarti, bet ir atļauts izmantot vieglākas konstrukcijas, un tas samazina izmaksas. Piemēram, pazemes autostāvvietas starppārsegumā tika izmantotas dobtās pārseguma plātnes.

Jevgeņijs ir apmierināts ar kvalitāti, taču darba izpildes grafiks ir patiešām saspringts.

„Pirmajā kārtā fasādes ornamenti bija īsts izaicinājums, jo fasāde imitē Sanktpēterburgas veco arhitektūru. Otrā kārta tiks īstenota tikpat ātri," stāsta Sernovs.

Fakti

  • Sanktpēterburgas purvainā zeme padarīja pamatu izbūvi sarežģītāku.
  • Pamatu ierakumā pavisam iedzīti 33 kilometri dzelzsbetona pāļu.
  • Būvobjektā nodarbināti ap 400 cilvēku.
  • No smagiem negadījumiem ir izdevies izvairīties.
  • Tomēr ar drošību saistīti jautājumi laiku pa laikam ir jārisina, īpaši, kad darbu sāk jauni apakšuzņēmēji, kuri vēl nav pazīstami ar uzņēmumā pastāvošajiem noteikumiem. Tas lielākoties saistīts ar ķiveru un aprīkojuma izmantošanu, smēķēšanu un tīrību darba vietā.
  • Pirmajā kārtā pabeigtie dzīvokļi tiks pircējiem nodoti līdz 30. jūnijam. Otrā kārta tiks pabeigta līdz 2015. gada beigām.

Teksts: Santeri Pakanens [Santeri Pakkanen]
Foto: Sergei Grachev

Ražošanas inženieris Aleksandrs Dobroļubovs (Alexandr Dobrolyubov), Lemminkäinen

Es Lemminkäinen sāku strādāt pirms diviem gadiem, pirms tam strādāju uzņēmumā, kas attīstīja Pulkovas (Pulkovo) lidostu. Atšķirība organizācijā, kvalitātē un darba drošībā ir milzīga. Tāpat ievērojami atšķiras strādnieku attieksme. Cilvēki viens otru atbalsta, vadītāji un padotie sastrādājas kā līdzīgs ar līdzīgu. Visi zina savu darbu un strādā, lai sasniegtu kopīgo mērķi.

Betonētājs un flīzētājs Viktors Smirnovs (Viktor Smirnov), Lemminkäinen

Ornamentu elementu uzstādīšana uz fasādes ar skatu uz kanālu ir izaicinājums, jo pirms tam līdzīgu darbu neesam veikuši. Somijas uzņēmumi ir uzticami. Būvniecībā esmu strādājis ilgu laiku, tādēļ zinu, ko saku. Kopā ar somiem strādāju kopš 1994. gada, un pirms dažiem gadiem aizgāju līdzi Juham Vāto [Juha Vättö] uz Lemminkäinen. Mēs viņam uzticamies.

Ražošanas inženieris Aleksandrs Dobroļubovs (Alexandr Dobrolyubov), Lemminkäinen

Es Lemminkäinen sāku strādāt pirms diviem gadiem, pirms tam strādāju uzņēmumā, kas attīstīja Pulkovas (Pulkovo) lidostu. Atšķirība organizācijā, kvalitātē un darba drošībā ir milzīga. Tāpat ievērojami atšķiras strādnieku attieksme. Cilvēki viens otru atbalsta, vadītāji un padotie sastrādājas kā līdzīgs ar līdzīgu. Visi zina savu darbu un strādā, lai sasniegtu kopīgo mērķi.

2015.03.23.

Tas patīk 19 cilvēkiem