Jauns segums tikai 30 stundās, lai nodrošinātu gludu piezemēšanos

Tā kā Sonderborgas (Sonderborg) lidostai ir tikai viens skrejceļš, tas bija pilnībā jāslēdz, lai tam uzklātu jaunu segumu. Lemminkäinen 70 cilvēku komanda nodrošināja, ka darbs tiek pabeigts 30 stundu laikā.

Kopš 2008. gada Lemminkäinen ir veicis Dānijas dienvidos esošās Sonderborgas lidostas uzturēšanu. Pēdējās ikgadējās novērtēšanas laikā tika nolemts skrejceļam uzklāt jaunu dilumkārtu. Taču, tā kā lidostai ir tikai viens skrejceļš, darbu veikšanas laikā lidosta bija jāslēdz.

„Mums vajadzēja vairāk nekā divus mēnešus, lai atrastu pāris iespējamās nedēļas nogales, kurās varētu veikt būvniecības darbus," norāda pārdošanas un projektu vadītājs Alans B. Pītersens /Allan B. Petersen/.

„Mums bija jāatceļ darbi pirmajā izvēlētajā nedēļas nogalē spēcīga lietus dēļ, taču šodien, par laimi, laikapstākļi ir lieliski," viņš sacīja, raugoties skaidrajās debesīs virs oranžās Lemminkäinen tehnikas rindas, kas novietota gar Sonderborgas lidostas skrejceļu.

30 stundu nepārtraukts darbs

Lai veiktu skrejceļa nomaiņu, 70 cilvēku komanda nepārtraukti strādāja 30 stundas. Darbs tika uzsākts precīzi plkst. 10.00 sestdienā, nomainot segumu uz 1 800 metrus garā un 30 metrus platā skrejceļa (kopā 70000 m2) vienā koordinētā procesā, kas ļāva sasniegt visaugstāko iespējamo kvalitāti.

„Lidostas skrejceļa seguma izbūvei ir augstas prasības, īpaši saistībā ar loģistiku," skaidroja projektu vadītājs Renē Smits /Rene Smidt/. Viņš uzraudzīja 150 kravas automašīnas, kas transportēja 5 000 tonnu uz vietas ražotā, karstā asfaltbetona.

„Mūsu laika grafiks bija ļoti ierobežots, tāpēc piesaistījām vēl papildus komandas no citiem reģioniem, jo bija jāstrādā nepārtraukti, lai darbus pabeigtu laikā. Vienlaikus mums bija jābūt pārliecinātiem, ka nodrošināsim izcilu kvalitāti, ar ko mūsu uzņēmums jau ir atpazīstams."

Darbs tika paveikts vairākās perfekti koordinētās daļās. Asfalta klājēju pastāvīgi uzpildīja priekšbunkurs ar padevēju, kurā vienā reizē var iebērt līdz pat 17 tonnām asfaltbetona. Priekšbunkurs lēni kustas pirms garās kravas mašīnu rindas un gaida izkraušanu. Kad kravas mašīna ir tukša, tā brauc atpakaļ uz ražotni, pēc jaunas asfaltbetona kravas.

„Mums bija īpašas prasības attiecībā uz seguma saķeri, kas ir ļoti būtisks jautājums, nolaižoties lielām lidmašīnām. Tāpat mums bija jānodrošina nepārtraukts darba režīms, lai segums būtu gluds un drošs izmantošanai nākotnē," atzīmēja Alans.

Stingra disciplīna

Lidostu skrejceļu segumi ir Lemminkäinen specialitāte, un uzņēmums pēdējo gadu laikā ir pabeidzis vairākus lielus projektus. Asfalta seguma izbūves projekts 2014. gadā Norvēģijas pilsētā Stavangerē (Stavanger), ir viens no piemēriem, kad īpašai asfalta klāšanas metodei jāatbilst striktajām Norvēģijas valdības prasībām.

Cits piemērs ir seguma ieklāšana Andojas (Andoya) lidostā Norvēģijas ziemeļos, kur ekstrēmie laikapstākļi radīja projektam vēl lielākus izaicinājumus.

Darbs Sonderborgā tika paveikts, perfekti iekļaujoties ierobežotajā laika grafikā. Darbu grafiks tika ievērots, un vietējie iedzīvotāji un daudzie uzņēmumi reģionā tagad var paļauties uz jaunu, drošu, augstas kvalitātes skrejceļa segumu, kas nodrošina ērtu gaisa satiksmi ar pārējo Dāniju.

Informācija:

  • Sonderborgas lidosta ir pašvaldības lidosta, kas atrodas Dānijas dienvidos un ir atvērta vietējiem lidojumiem visu diennakti septiņas dienas nedēļā.
  • Lemminkäinen noslēdza līgumu par uzturēšanas darbiem Sonderborgas lidostā 2008. gadā. Līgums noslēgts uz 15 gadiem – līdz 2023. gadam – un ietver seguma un aprīkojuma uzturēšanas darbu veikšanu.
  • Skrejceļa un apkārtējo teritoriju seguma nomaiņa tika veikta 70 000 m2 lielā platībā.
  • Tika izmantotas 5 000 tonnas asfaltbetona; 3 500 tonnas tika saražotas Lemminkäinen vietējā ražotnē Tinglevā (Tinglev), pārējās 1 500 tonnas - Vandelas (Vandel) ražotnē.
  • Projektā piedalījās 70 cilvēki, kas nodarbināja 30 tehnikas vienības un 150 kravas mašīnas ar asfaltbetonu.
  • Projekts tika pabeigts tikai 30 stundās.

Tekstu sagatavoja: Petra Sjouvermana /Petra Sjouwerman/
Foto: Tomass Songergārds /Thomas Søndergaard/

Džespers Džonsens /Jesper Johnsen/, brigadieris

„Šodien mēs šeit strādājam pie ļoti liela projekta, un mums ir tikai 30 stundas uzdevuma izpildei. Manā komandā ir 16 cilvēki, un ir būtiski nodrošināt nepārtrauktu darba procesu. Mans pienākums ir pārliecināties, ka viss notiek bez pārtraukumiem, lai segums tiktu klāts bez apstāšanās. Es tiešām nevaru sagaidīt gala rezultātu. Es strādāju Lemminkäinen jau deviņus gadus. Esmu pateicīgs par tik labiem kolēģiem, un man patīk, ka ikviens projekts atšķiras, ir iespēja tik daudz redzēt un daudzviet pabūt."

Troels G Jensens /Troels G Jensen/, strādā pie asfalta klājēja

„Es pastāvīgi uzraugu asfalta klājēja darbību, uzmanu vai mēs izmantojam pareizo asfalta daudzumu, lai nodrošinātu, ka segumam ir pareizais biezums un lai pārliecinātos, ka mums ir pietiekami daudz asfalta, lai pabeigtu skrejceļu. Citiem vārdiem sakot, es pārliecinos, ka klienti saņem to, par ko tie maksā. Tāpat es uzraugu seguma klāšanas procesu – iekārtas iekšpusē ir gliemežveida padevējs, kas dažkārt atstāj nelielu līniju uz sānu malas. Tad es to izlīdzinu ar lāpstu, pirms asfalta veltnis segumu noveltņo. Pat ja process ir pilnībā automātisks, nepieciešama cilvēku uzraudzība, lai kontrolētu vissīkāko detaļu atbilstību."

Hanss Peters Lauesens /Hans Peter Lauesen/, brigadieris

„Es pārraugu vienu no komandām, kas strādā pie seguma ieklāšanas. Pārliecinos, ka visi zina, ko, kad un kā jādara. Tāpat es regulāri uzraugu, vai viņiem ir ko padzerties, jo diena ir ļoti saulaina un asfalts uzkarst līdz pat 180 grādiem pēc Celsija. Karstums var kļūt diezgan neizturams. Es esmu strādājis seguma atjaunošanas darbos uz vairākiem vietējiem lielceļiem un maģistrālēm šajā reģionā, un tas man vienmēr sagādā prieku. Strādāju Lemminkäinen 14 gadus, un nekad neesmu izjutis nekādu stresu. Mūsu komandas lieliski sadarbojas, un vienmēr ir prieks strādāt tik skaistā laikā."

2015.08.11.

Tas patīk 10 cilvēkiem