Mastikas asfalts tiltam uz Donu

Krievijā tiek renovēts un ar mastikas asfaltu klāts četrus kilometrus garais tilts pār Oku. Šāds asfalts nodrošina ilgi kalpojošu, pilnībā ūdensizturīgu virsmu.

Esam sākuši mastikas asfalta ieklāšanas darbus uz tilta pār Oku. Būvobjekts atrodas Krievijā uz šosejas M4, kas ved uz Donu, aptuveni 110 kilometrus uz dienvidiem no Maskavas. Okas izteka ir Kurskas reģionā, un tā ietek Volgā. Upes platums tilta vietā ir 700 metru, bet tilta garums ir četri kilometri. Tas ir viens no Lemminkäinen aizvadīto gadu laikā nozīmīgākajiem līgumiem infrastruktūras projektu segmentā Krievijā.

Līgums paredz vecās brauktuves un ietvju seguma frēzēšanu. Kopējā ieklājamā seguma platība ir aptuveni 63 000 kvadrātmetru, un šim darbam nepieciešamas 7000 tonnas mastikas asfalta. Tilta konstrukcijas metāla daļā tiks uzklātas divas mastikas asfalta kārtas, savukārt betona daļā tiks uzklāta standarta asfaltbetona kārta un mastikas asfalts.

Segums bez veltņošanas

Mastikas asfalts ļoti piesātinātajā Krievijas tirgū mums sniedz savas priekšrocības. Aizvadīto trīs gadu laikā Krievijā 144 tiltus esam noasfaltējuši ar "Lemproof" mastiku, kas izstrādāta Lemminkäinen laboratorijā. "Lemproof" kā saistviela tiek izmantots gumijotais bitumens.

Mastikas asfaltu nav nepieciešams veltņot, jo gaisa pildītās poras masā aizpilda liels daudzums saistvielas. Gumijotais bitumens ļauj "Lemproof" klājumam lielā vienlaidu platībā izturēt satiksmes radīto vibrāciju tā, lai tajā neveidotos plaisas. Gumijotais bitumens arī nodrošina lielisku seguma izturību pret salu. "Lemproof" ir ilgi kalpojošs, pārstrādājams un pilnībā ūdensizturīgs. Mastikas asfalts tiek ražots mūsu pašu ražotnē Vidnojē, kas atrodas netālu no Maskavas.

Jaunas darba vietas

"Iepirkumā mēs uzvarējām, pateicoties šai tehnoloģijai. Šajā tirgū tādu pašu metodi izmanto tikai daži uzņēmēji," stāsta Sergejs Jermakovs (Sergey Ermakov), Lemminkäinen Russia izpilddirektors, kurš atbild par infrastruktūras projektu būvniecību.

Mēs esam apakšuzņēmējs, kas strādā ģenerāluzņēmēja Mostotrest Servis pārraudzībā. Klients ir Avtodor, valstij piederošs uzņēmums, kas Krievijā apsaimnieko galvenos lielceļus. Paredzams, ka tilta projekts tiks pabeigts 2016. gadā.

Pēc Sergeja stāstītā, šis projekts ir turpinājums agrākajiem renovācijas projektiem. Šajā pašā virzienā esam ieklājuši aptuveni 200 kilometrus ceļa. Sergejs domā, ka mastikas asfalts mūsu uzņēmumam ļaus uzvarēt iepirkumos arī turpmāk, lai arī tirgus situācija nav labvēlīga.
"Saprotams, tirgus situācija ietekmē mūsu darbu. Būs pieejams mazāks finansējums, taču valdība negatavojas atcelt nevienu Maskavas reģionā ieplānotu projektu."

Asfalts vieno

Pēc 26 gadus vecā būvdarbu vadītāja Alekseja Pečerska (Alexey Pechersky) sacītā, darbs sācies bez īpašiem pārsteigumiem. Pie šī projekta šobrīd vienā maiņā strādā 18 Lemminkäinen darbinieku komanda. Viņi arī iepriekš kopā strādājuši pie vairākiem projektiem, un viņu vidū ir spēcīgs komandas gars.

"Mums darbinieku mainība ir relatīvi zema. Mūsu mērķis ir saturēt komandas kopā. Taču jaunie darbinieki pamatus apgūst ātri. Šovasar komandai pievienojās divi jauni darbinieki," teic Aleksejs.

Jaunpienācēji nokļūst tādā korporatīvajā kultūrā, kas pilnībā atšķiras no tās, pie kādas viņi pieraduši līdz šim. Krievijas uzņēmumos vadītāji sniedz ļoti detalizētas praktiskas norādes, un darbiniekiem atbildība ir minimāla. Lemminkäinen ikviens zina savu darbu.

"Kā vadītājs meklēju iespēju iepazīstināt darbiniekus ar darbu vislabākajā iespējamajā veidā, sākot jau ar tā mērķi. Uzraudzība ir jānodrošina, bet nepieciešamība pēc pastāvīgām norādēm un nepārtrauktas kontroles pakāpeniski samazinās. Taču tam nepieciešami vairāki gadi."

Fakti

  • Tilta būvniecībai pār Oku tiks izmantots pavisam 7000 tonnu mastikas asfalta. Mastikas asfalts ir ar augstu izturību pret temperatūras izmaiņām un satiksmes radīto slodzi.
  • Tilta garums ir 3909 metri, bet Okas upes platums ir 700 metru.
  • Objektā strādā 18 darbinieki.

Teksts: Santeri Pakanens [Santeri Pakkanen]
Foto: Paula Sandela [Paula Sundell]

Aleksejs Pečerskis (Alexey Pechersky), būvdarbu vadītājs

Aleksejs pieradis pie cikliska asfaltētāja darba. Viņš rūpējas par aprīkojumu un ikgadējā atvaļinājumā dodas ziemā. Vasarā daudz laika brīvdienām nav. "Manai sievai šāds grafiks nepatīk, taču viņa novērtē, ka šeit maksā labu algu," smaidot teic Aleksejs.
"Vēl pie pozitīviem faktoriem pieskaitāms tas, ka visa grāmatvedība ir caurskatāma, kas nozīmē, ka algas tiek izmaksātas laikā, kā arī sociālās apdrošināšanas maksājumi tiek veikti precīzi."

Aleksandrs Rožkovs (Alexandr Rozhkov), asfalta ieklājēja operators

Pēc Aleksandra sacītā, starpība starp darbu Lemminkäinen un viņa iepriekšējā darba vietā ir milzīga. Somijas uzņēmumā pienākumi tiek formulēti detalizēti, un darbs sākas ātri. 24 gadus vecais Aleksandrs Maskavā ieradās no Smoļenskas, kas atrodas uz rietumiem no Maskavas virzienā uz Baltkrievijas robežu. Uzņēmums, kurā viņš strādāja pirms Lemminkäinen, specializējās virskārtu ieklāšanā tuneļos. Mastikas asfalta tehnoloģija viņam bija jaunums. "Tā jāuzklāj ātri, īpaši tad, ja temperatūra ir zemāka par 10°C."

Vladimirs Firsovs (Vladimir Firsov), asfalta pārvadātājs

Šī ir ceturtā asfalta klāšanas sezona, kuru Vladimirs strādā Lemminkäinen. Viņa iepriekšējais darbs bija Sanktpēterburgā. Viņš stāsta, ka darbam uzņēmumā Lemminkäinen viņu ieteikuši draugi. Pirms darba Lemminkäinen viņš strādāja ceļu būvniecības uzņēmumā Tambovā, savā dzimtajā pusē. Pēc Vladimira sacītā, uzņēmumā Lemminkäinen darba apjomi ir pavisam citi, tāpat kā attieksme pret darbiniekiem. "Šis ir uzņēmums, kurā ļoti patīkami strādāt. Mani draugi ir greizsirdīgi. Viņi man visu laiku jautā, kā lai šeit iestājas darbā."

2015.09.08.

Tas patīk 23 cilvēkiem