Padarām satiksmi Arktikā drošāku ikvienam

Lielā projektā pilnībā pārveidoti divi apļveida krustojumi pie pilsētas Norvēģijas ziemeļos. Tas uzlabos gājēju, riteņbraucēju un transportlīdzekļu satiksmes plūsmu un padarīs krustojumu drošāku.

Tā kā tā ir vienīgā iebraukšanas un izbraukšanas vieta Harštā (Harstad), Kanebogenas (Kanebogen) rajona krustojums uz dienvidiem no pilsētas centra, iespējams, ir viens no noslogotākajiem krustojumiem Trumses (Sør Troms) apgabalā Norvēģijā - cauri tam ik dienas izbrauc aptuveni 15 000 transportlīdzekļu. Mēs veicam krustojuma pilnīgu rekonstrukciju, kurā iekļauta jauna, platāka ceļa izveide divos apļveida krustojumos un ar to saistītu gājēju un riteņbraucēju celiņu.

"Šī jaunā konstrukcija," skaidro būvdarbu vadītājs Jorns Leo Johansens (Jørn Leo Johansen), "padarīs krustojumu drošāku visiem — autobraucējiem, riteņbraucējiem un gājējiem, kā arī samazinās esošā ceļa noslodzi."

Projekts tiek īstenots ļoti noslogota reģiona vidū - uz ziemeļiem un dienvidiem atrodas iepirkšanās centri, automobiļu tirgotāji, simtiem privātmāju un vietējā skola. Vecais ceļš, kuru izmantoja gājēji, bija kļuvis bīstams, jo nekas neatdalīja braucamo daļu no ietves blakus tai. Tagad brauktuve un ietve būs skaidri nodalīta, un papildus tam ap krustojumu tiks uzstādīti 70 apgaismojuma stabi — tā kā šajā vietā trīs mēnešus gadā valda tumsa, tas ir ārkārtīgi svarīgi.

Inovatīvs un sarežģīts projekts

Jaunā ceļa slīpums būs trīs grādi, un tas sasniegs 2,3 metru maksimālo augstumu. "Tas ļaus veikt gājēju un riteņbraucēju tuneļu sistēmas izbūvi," teic Jorns Leo (Jørn Leo), "tā pavisam noteikti ir visinovatīvākā projekta daļa." Līdz šim vietējiem iedzīvotājiem nācās ar riteni mērot ceļu caur iepirkšanās centra stāvvietu, lai varētu apbraukt veco krustojumu.

Projekta sākuma fāzē plānojam ierīkot 7 000 metrus ar cauruļvadiem ūdenim, notekūdeņiem, elektrības vadiem un optiskās šķiedras kabeļiem. Caurules, kuru diametrs svārstās no 40 mm līdz 800 mm, ir projekta vislielākais izaicinājums, jo tās nepieciešams izrakst, pārvirzīt par 50 metriem uz dienvidiem no to pašreizējās atrašanās vietas un atkal ierakt sešus metrus zem zemes.

Bjornars Mire (Bjørnar Myre), vietējā apakšuzņēmēja ONOS darba drošības direktors, viņš labi apzinās šo darbu izaicinājumu. Kā viņš norāda: "Nav viegli strādāt ar šī Norvēģijas reģiona purvaino augsni. Pirms mēs varam ievietot cauruļvadus zemē, mums tie jāizrok, un tas ir īpašs izaicinājums gadījumos, kad uzduramies mālam."

Tikai sākums

Kanebogenas krustojums ir pirmā un lielākā tā sauktās Harstadpakken daudzgadu celtniecības iniciatīvas fāze, kas mainīs satiksmes organizāciju šajā augošajā pilsētā. Kanebogen tiks uzstādītas sešas transportlīdzekļu maksas ceļa izmantošanas stacijas, kas ar laiku segs projekta izmaksas, toties kājāmgājēji un velobraucēji ceļus varēs izmantot bez maksas.

Viens no mērķiem ir ar šo inovatīvo zaļo infrastruktūru veicināt riteņbraukšanu un pārvietošanos ar kājām, kam ilgtermiņā būs pozitīva ietekme uz vidi.

Projekta laikā katru dienu būvobjektā strādās vidēji 25 darbinieki no dažādām nodaļām. Šāda sadarbība darbu veikšanā starp Lemminkäinen un citām iesaistītajām pusēm ir ļoti interesanta. Jorns Leo norāda: "Ar labu sadarbību var daudz paveikt. Tas ir arī viens no aspektiem, kas padara šo darbu interesantu - lai pabeigtu šo vienu projektu, jāsadarbojas ar daudziem iesaistītajiem darbiniekiem."

Fakti

  • Plašāku ceļu, gājēju un riteņbraucēju celiņu un tuneļa izbūve, kā arī ar to saistītie rakšanas darbi netālu no Harštas Lofotu (Lofoten) salu arhipelāgā (Norvēģijas ziemeļos).
  • 40 metrus garais tunelis būs paredzēts vienīgi gājējiem un riteņbraucējiem.
  • Ceļu segumam izmantos kopumā 12 000 tonnas asfaltbetona.
  • Darbi uzsākti 2015. gada aprīļa beigās un tiks pabeigti 2016. gada jūlijā.
  • Klients ir Norvēģijas valsts ceļu dienesta Statens Vegvesen Region Nord nodaļa.

Teksts un fotogrāfijas: Rodžers Norums

Bjornars Mire (Bjørnar Myre), ONOS Darba drošības direktors

"Drošība ir pirmajā vietā - jāpārliecinās, ka visi, kuri strādā šajā projektā ir pienācīgi aizsargāti un ka drošībā ir arī novirzītā satiksme un garāmgājēji. Mēs neveicam darbus lielā teritorijā, tomēr pat šādā mazā būvobjektā ir daudzas lietas, kas jārisina un jāuzrauga. Sadarbošanās ir viena no mana darba labākajām daļām. Ar dažiem no šiem cilvēkiem arī iepriekš esmu sastrādājies, un man ļoti patīk sadarboties ar cilvēkiem no dažādām nodaļām."

Adrians Andreassens (Adrian Andreassen), ONOS būvobjekta strādnieks

"Labā lieta šajā projektā ir tas, ka nav ilgi jāgaida, lai redzētu rezultātu. Sava padarītā darba rezultātu var redzēt ātri, un man samērā ātri uzticēti papildu pienākumi. Man patīk, ka varu palīdzēt veikt savai dzimtajai pilsētai Harštai tik nozīmīgu darbu. Tagad cilvēki varēs drošāk pārvietoties ar kājām, un tas varētu pat mainīt viņu uzskatus par vides aizsardzību. Darbi ziemā būs izaicinājums, jo iestāsies aukstums un kļūs daudz grūtāk darboties ar iekārtām, tomēr tas būs tā vērts."

Arnts Borge Jensens (Arnt-Børge Jensen), Statens Vegvesen projektu vadītājs

"Mums ar Lemminkäinen ir ļoti laba komunikācija. Kopā mēs apciemojām vietējās skolas un pārrunājām projektu ar skolniekiem, skolotājiem un vietējiem iedzīvotājiem, norādot, kā tas ietekmēs viņu ikdienas dzīvi. Mēs vēlamies novirzīt satiksmi prom no Harštas centra, lai atbalstītu mūsu zaļās pārvietošanās iniciatīvas. Šeit cilvēki ļoti daudzi, it īpaši skolnieki, pārvietojas ar kājām, un tagad tas kļūs daudz drošāk. Mēs būvējam nākotnei."

2015.10.06.

Tas patīk 8 cilvēkiem