Plašu uzmanību ieguvušais tunelis

Mēs veicam seguma izbūvi Nordhavnsvej tunelī, kas ievērojami atvieglos satiksmi transportlīdzekļu vadītājiem Kopenhāgenā, Dānijā. Šim projektam izvirzītās prasības ir ārkārtīgi augstas.

Katru rītu un pēcpusdienu autobraucēji veido sastrēgumu ceļa Lyngbyvej galā; tas ir ceļš, kas ved Kopenhāgenā no Zēlandes salas [Sjælland] ziemeļu daļas. Pēc gadiem ilgām diskusijām beidzot tiek īstenots risinājums – pilnīgi jauns autoceļš, Nordhavnsvej, kas ietver 600 metru garu tuneli, pa kuru vieglie transportlīdzekļi un intensīvā satiksmes plūsma pārvietosies zem četriem sliežu ceļiem un autoceļa.

Pēc pabeigšanas apvienotais autoceļš un tunelis šajā teritorijā atvieglos dzīvi gan transportlīdzekļu vadītājiem, gan iedzīvotājiem. Bet līdz tam seguma izbūves darbi jāpaveic nevainojami.

Dārgs projekts

"Kopenhāgenas pilsētai tas ir prestižs projekts un līdz šim visdārgākais infrastruktūras projekts, un prasības te izvirzītas ārkārtīgi augstas. Daudz augstākas nekā vienkāršai ceļa asfaltēšanai," stāsta objekta būvdarbu vadītājs Kristians Klausens [Christian Clausen].

Pēc viņa sacītā, primārais iemesls augstajām prasībām tiltu un tuneļu segumu izbūvē ir tas, ka šīs dārgās konstrukcijas nepieciešams pēc iespējas vairāk aizsargāt. Šī iemesla dēļ ir svarīgi, lai ceļa segumam un mitruma izolācijai, piemēram, būtu ilgs kalpošanas laiks, jo to atjaunošana ir visai dārga. Vienlaikus, daudzviet objekti ir noslogoti ar intensīvu satiksmi, kas apgrūtina renovāciju.

Kristians uzņēmumā Lemminkäinen strādā divus gadus. Viņš pārnāca no cita uzņēmuma, kur strādāja līdzīgu darbu, un stāsta, ka ir priecīgs par Lemminkäinen strādniekiem.

"Šajā projektā mēs esam iesaistījuši daļu no vispieredzējušākajiem darbiniekiem. Šobrīd divas mūsu brigādes strādā tuneļa dienvidu savienojumā, viena brigāde – ziemeļu savienojumā. Viena no brigādēm ir no Somijas." Šī somu brigāde Dānijā strādā jau daudzus gadus.

Efektīvs darbs

Tā kā prasības noteiktas augstas, brigāde dažādu uzdevumu izpildē pavada ilgu laiku.

"Piemēram, mums tunelī jānodrošina pareizais izliekums un pilnīgi precīzs kārtu biezums. Klājumam gar sienām jābūt pilnībā līdzenam, nekādas malas nav pieļaujamas. Šobrīd karstumā klājam augšējo seguma kārtu, izmantojot divus asfalta klājējus," piebilst Kristians.

Lai, izmantojot speciālo asfaltbetonu, trīs kārtās noasfaltētu četras joslas tunelī un daļu no piebraucamā ceļa, nepieciešama aptuveni nedēļa.

"Priekšrocība darbā pie Nordhavnsvej projekta ir tā, ka tas ir pavisam jauns ceļš. Tas nozīmē, ka mums nav jāuztraucas par garāmbraucošiem vieglajiem vai kravas transportlīdzekļiem un cita veida satiksmi. Salīdzinājumā ar citiem projektiem, tas mums dod iespēju strādāt efektīvāk," skaidro Kristians.

Apstākļi tunelī

Pirms sākās darbs tunelī, bijām mazliet satraukti, cik daudz izgarojumi no asfaltbetona tajā varētu būt. Lai arī mūsu darbinieki strādā ar 150 grādus karstu asfaltbetonu, gaiss šķiet tīrs un redzamība ir patiešām laba.

Pateicoties vairākiem lieliem, pie griestiem piestiprinātiem ventilatoriem, kas darbojas ar pilnu jaudu, mazliet vēja var sajust pat tuneļa vidū. Vienīgais, kas varētu radīt zināmu izaicinājumu, ir troksnis un vibrācijas.

"Pēc garas dienas, strādājot tunelī ar visu šo smago aprīkojumu, galva var patiešām nogurt. Taču mēs visi izmantojam ausu aizsargus, un darbs tur ilgst tikai nedēļu," teic Kristians, piebilstot, ka viņš un citi darbinieki ir priecīgi strādāt pie projekta, kas Kopenhāgenas pilsētai ir tik svarīgs.

Faktu rāmis:

  • Tunelis Nordhavnsvej būs kopumā 1,65 kilometrus garš. Tam ir četras joslas un tas savieno Lyngbyvej ar Strandvænget.
  • 620 metrus ceļa veido "atklātā tipa" tunelis, kas satiksmi ved zem četriem dzelzceļa sliežu ceļiem un autoceļa.
  • Apvienotais autoceļš un tunelis satiksmei jāatver līdz 2017. gada beigām.
  • Pasūtītājs ir Kopenhāgenas pilsēta.
  • Nolemts, ka pēc tam tiks būvēts tunelis Nordhavnstunnel – tas savienos Nordhavnsvej ar ostas ziemeļu daļu.
  • Kopenhāgenas pilsēta un Dānijas valsts pārrunā plānus saistībā ar vēl garāku tuneli Havnetunnel. Tas tiktu būvēts zem visas Kopenhāgenas ostas, savienojot tuneli Nordhavnstunnel ar maģistrālēm uz dienvidiem no pilsētas – teritoriju, kas atrodas tuvu lidostai, un tiltu uz Zviedriju.

Teksts: Karina Beha [Karin Bech]
Foto: Jenss Panduro [Jens Panduro]

Sērens Hansens [Søren Hansen], meistars

Lemminkäinen strādāju 11 gadus, un šobrīd strādāju somu brigādē, lai arī pats esmu dānis. Kopā ar somiem jūtos labi, jo arī mana draudzene ir somiete.

Pēc katrām četrām nostrādātām nedēļām viena ir brīva. Objektā daru dažādus darbus; varat mani saukt par brigādes astoņkāji. Šodien esmu atbildīgs par asfaltbetona ieklāšanu.

Tonijs Hansens [Thony Hansen], brigadieris

Es iesaistos un palīdzu, kur nepieciešams – šodien strādāju pie asfaltbetona ieklāšanas un braucu ar veltni. Tāpat strādāju ar dokumentiem – piemēram, ikdienas atskaitēm, norādot, cik metrus esam noasfaltējuši un cik daudz asfalta izlietojuši. Uzņēmumā Lemminkäinen sāku strādāt 2002. gadā. Man patiešām patīk atbildības un brīvības apvienojums, ko sniedz šis darbs. Šeit nav divu vienādu dienu, un vienmēr ir patīkami doties strādāt uz jaunu būvobjektu.

Stefens Hansens [Stefen Hansen], brigādes vadītājs

Es gribēju kļūt par galdnieku, bet, būdams māceklis, smagi savainoju roku. Tā 2008. gadā, kad roka sadzija, mans tēvs Tonijs vaicāja, vai es varētu nākt pastrādāt uz Lemminkäinen. Šeit strādā arī mans brālis, un patiesībā asfaltēšanas jomā strādā daudzi manas ģimenes locekļi. Tas ir labs darbs. Mēs daudz laika pavadām kopā, daudz jokojam un viens otru pavelkam uz zoba. Bet tas notiek labsirdīgi.

2015.12.15.

Tas patīk 9 cilvēkiem