Ātrā asfaltbetona ieklāšana

Iespaidīgs komandas darbs un jaunais asfalta transportierpadevējs kopā devuši lieliskus rezultātus, veicot Silkeborgas maģistrāles pirmo 7,6 km asfaltēšanu.

„Viss notiek pilnā ātrumā!" būvdarbu vadītāja Džona Gregersena [John Gregersen] vārdi ļoti precīzi raksturo situāciju, kā, veicot Silkeborgas maģistrāles asfaltēšanas darbus, ceļu būves brigāde, kravas transports un trīs asfaltbetona ražotnes darbojās ar pilnu jaudu.

„Vienmēr, kad asfalta klājējs bija darbībā, daudz faktoriem jāseko līdzi un darbu nepavisam neatvieglo temps, kādā mēs šeit strādājām. Mūsu darbs, protams, ir atkarīgs no sadarbības starp visām iesaistītajām pusēm un tas droši vien ir galvenais iemesls lieliskajam rezultātam," piebilst Gregersens.

Džeikoba Hansena [Jacob Hansen] un Džespera K.Džonsena [Jesper K. Johnsen] brigāde strādāja kopā, jo asfaltbetons uz Silkeborgas maģistrāles tika klāts uz satiksmes kustības joslām un avārijas joslas vienlaikus, kā to vēlējās klients. Apvienotā 20 cilvēku brigāde ar darbu tika galā elastīgi un efektīvi.

Visiem asfaltbetona ieklāšanas darbiem bija jārit „pilnā sparā". Trīs asfaltbetona ražotnes kopā saražoja 89 000 tonnas bituminētā maisījuma, kas tika ieklāts 192 000 metru kopgarumā un atbilst 7,6 km četru joslu lielceļam ar avārijas joslām.
„Lielākais dienā saražotais asfaltbetona apjoms bija 4500 tonnas, kas nepārtraukti lika strādāt 40 kravas automašīnām," stāsta Džespers.

Tās piegādāja ieklāšanai gatavu asfaltbetonu, kas tika iekrauts jaunajā transportierpadevējā, kuru izmantoja pirmo reizi. Klients arī uzsvēra, ka jaunā iekārta devusi ieguldījumu laba rezultāta sasniegšanā, jo nodrošināja nepārtrauktu asfaltēšanas procesu. Transportierpadevēja bunkurā var iekraut 15-20 tonnas asfaltbetona un tā izstrādes jauda ir 1200 tonnu stundā.

„Pastāvīgi darbs bija jāveic mērniekiem, ik pēc 20 metriem katrai asfaltbetona kārtai veicot uzmērījumus. Un arī laboratorijai, kurai jānoņem paraugi un jāsagatavo nepieciešamā dokumentācija," skaidro Džons.

Darbs tika pabeigts 2014. gada rudenī. Mazliet darbs vēl atlicis 2015. gada pavasarī, kā arī līdz vasaras brīvdienām jāieklāj atlikusī seguma virskārtas daļa.

Vairāk drošības Dānijas ceļu būvdarbu zonās

2014. gadā tika dubultoti sodi par braukšanas ātruma pārsniegšanu Dānijas ceļu būvdarbu zonās. Tajā pašā laikā robežvērtība vadītāja apliecības nosacītai aizturēšanai tika pazemināta no 60% līdz 40% no ātruma pārsnieguma.

„Diemžēl pārmērīgs ātrums joprojām ir iemesls daudziem smagiem satiksmes negadījumiem, tādēļ sevišķam riskam pakļauti uz ceļiem strādājošie. Esmu priecīgs, ka ir veikti zināmi pasākumi, lai nodrošinātu, ka darbinieki var strādāt droši," stāsta uzņēmuma Dānijas pārstāvniecības vadītājs Klauss Terkildsens [Claus Terkildsen].

„Es vēlētos kaut papildus sodu palielināšanai tiktu veiktas investīcijas stingrākai un redzamākai ātruma kontroles uzraudzībai un nepārtrauktām informācijas kampaņām, kas, izskatās, ir nodrošinājušas izmaiņas."

2015.05.19.

Tas patīk 16 cilvēkiem